Voor het eerst op de skis - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Voor het eerst op de skis - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Voor het eerst op de skis

Blijf op de hoogte en volg Jiska

08 December 2014 | Canada, Whistler

Jaja hier is weer een verslag, geen idee of die gelezen wordt (krijg helaas maar weinig reacties) maar ik blijf ze schrijven.

Laat ik deze keer eens beginnen met mijn huisgenootjes: op dit moment heb ik twee huisgenootjes; Dana uit Engeland en Elsa uit Frankrijk / Canada. We hebben voor één week een derde huisgenoot gehad, was mijn kamergenootje, maar die is er alweer vandoor dus voor nu heb ik weer heerlijk een kamer voor mij alleen :D. Met Dana en Elsa kan ik het prima vinden (al kan Elsa soms een pittige tante zijn)! Van de week hebben we met zijn drietjes gezellig ons huisje opgepimpt met kerstdecoratie.

Ondertussen ben ik ook begonnen met "werken", voor zover je het werken kan noemen. Werd tot nu toe elke keer maar twee dagen per week ingeroosterd. Maar tot dusver gaat het prima, ik heb alles al redelijk goed onder de knie. Ben ondertussen een expert in het aanmeten van de juiste skischoenen en het juist instellen van de skis. De rental store waar ik werk heeft om de hoek een aparte afdeling voor kinderen en wanneer ik werk begin ik altijd daar; vet leuk. Die kindjes zijn zo schattig maar ondertussen zo ongelovelijk goed in skiën, word er gewoon jaloers van! Deze en volgende week doe ik ff saai werk in het magazijn. Samen met een collega hebben we onze supervisor gesmeekt om meer uren en die hebben we nu dus in het magazijn. Erg saai werk maar wel ff goed om geld te verdienen! Vanaf over twee weken krijg ik op mijn eigen werkplek hopelijk wat meer uren :).

Verder ben ik ook soort van begonnen met skiën. Heb tot nu toe pas twee lessen gehad. De eerste les gingen we naar de oefen heuvel waar ik eerst leerde om te remmen in een "pizzapunt". Toen we dat onder de knie hadden gingen we van de heuvel af skiën. Ik ging die dag best lekker. Het sturen ging wel redelijk en ik kwam elke keer zonder te vallen beneden. Ik kreeg al helemaal het gevoel dat ik er talent voor had. Maar tijdens de tweede les heb ik keihard het tegendeel bewezen want we gingen toen de echte piste op. En al gingen we naar een groene trail (zogenaamd het makkelijkst) ik vond het echt moeilijk. Sommige stukjes zagen er heel stijl uit, ben op die stukjes maar zijwaarts naar beneden "gelopen". Op sommige stukjes ging ik best redelijk, ging het sturen ook goed, maar op andere momenten bakte ik er niks van waardoor ik best ongecontroleerd snel ging. Het enige dat ik dan kon doen is me laten vallen. Ik heb de sneeuw dus erg vaak van dichtbij gezien tijdens mijn tweede les. Ook duurde het vet lang voor we bij het begin van de stoeltjeslift waren. Denk dat wij 2,5 over een track gedaan hebben waar de meesten een half uur over doen :s. Na die dag was ik het heel ff zat, maar morgen ga ik maar weer eens een poging doen :D.

Ook heb ik verder nog een poging gedaan om wat meer van Whistler te zien. Acht kilometer ten zuiden van Whistler is een train wreck. Decennia geleden is deze trein ontspoord en omdat de kosten te hoog waren om de wagons weg te halen zijn deze blijven liggen. Best interessant om te zien. Dus Kelly en ik wilde daar naartoe, iedereen die er al geweest was zei dat het niet te missen was. Wij dus met de bus daarnaar toe om vervolgens via het spoor bij het wrak te komen. Het zou ongeveer een uur lopen moeten zijn maar Kelly en ik zagen maar geen wagons. Na 1,5 uur en ongeveer 6 kilometer gelopen te hebben, hebben we het maar opgegeven. Thuis toen gelijk opgezocht waar het was. Kon je het niet echt vanaf de rails zien. We voelden ons gelijk een stuk minder dom. Gelukkig was de route die we gelopen hadden wel mooi, maar we gaan het binnenkort nog een keer proberen!

Wat ook wel leuk is hier is Club Shred. Dit is iets waar je lid van kan worden voor $1 per week en dan krijg je op sommige dingen korting. Maar nog veel leuker: er worden af en toe tripjes georganiseerd naar Vancouver en Squamish (eerst volgende dorp te zuiden van Whistler). Squamish is vooral goed voor het goedkoper boodschappen doen. Er zitten daar een Walmart, dollar rama en een supermarkt die iets goedkoper is dan hier. Als er zo'n trip georganiseerd wordt probeer ik dan ook om te gaan. Helaas is het maar één keer per maand en kunnen er maar 20 mensen mee. Afgelopen week ben ik ook met Club Shred naar Vancouver geweest. Daar hebben we ff lekker gewinkeld.

Verder worden er hier door de house advisors (elke gebouw heeft er één) ook af en toe dingen georganiseerd. Soms zijn er jam sessies (heerlijk om naar te luisteren) en soms doen ze zoiets als trivia of karaoke. Afgelopen woensdag was er karaoke en daar ben ik gezellig met mijn huisgenootjes heen geweest. Was in de lounge in ons gebouw, dus lekker dichtbij :). Op het begin was er nog niemand, alleen wij en de house advisor. We moesten dus erg veel liedjes zingen, heb toen gelijk maar een fles wijn open getrokken en werd spontaan beter. We waren zo goed dat ze ons buiten konden horen waardoor er meer mensen naar de lounge kwamen; erg gezellig!

Verder is het uitgaan hier ook erg leuk. Elke dag is er wel een club waar het die dag het leukst is. Het maakt dus niet uit wanneer je vrij bent want elke avond is er hier wel wat te beleven, voel me net weer een student ;). Nu nog ff wachten tot de bus gratis gaat en dan ga ik helemaal los :p.

Daarover gesproken: de Gondola gaat nu gelukkig wel. Dus kan nu in elk geval met de gondola naar het werk (wie kan dat nou als vervoersmiddel noemen :p). Op dit moment is de gondola open tot 17:00 maar vanaf de 16e tot 19:00 of zelfs tot 21:00. Vet chill dus!

Heb trouwens ook al in de peak2peak gondola gezeten. Dat is de gondola tussen de Whistler en Blackcomb berg. Je hangt dan op zo'n 400 meter hoogte, echt gaaf!

Nou dat waren mijn belevenissen weer voor nu :D. Tot de volgende keer weer! Xx

  • 08 December 2014 - 09:52

    Marius:

    lieve Jizka,

    Leuk om jouw verhaal te lezen.
    Spannend om te leren skiën. Over een tijdje gaat het waarschijnlijk vanzelf. Wel goed om vol te houden lijkt mij. Heel veel succes en plezier.
    Leuk ook om over jouw andere acties te lezen.

    Ik hoop as vrijdag 65 te worden. Wij hebben daarvoor in Amsterdam een appartement gehuurd ( voor een derde deel betaald uit een lot van de postcodeloterij). Een beperkt aantal vrienden en familie zijn dan uitgenodigd. Wij moeten eerst nog inkopen doen en ons daar installeren. Benieuwd hoe het gaat.
    verder druk met voorbereidingen voor kerst. dan komen de kinderen en kleinkinderen van Marie Louise hier dineren en logeren. Ik versier het huis dan en dat is altijd een behoorlijke klus. Ook het versturen van kerstkaarten etc. gaan wij nog regelen.
    Kortom met sociale gezelligheid.

    Succes en heb het goed daar in de sneeuw

    Lieve groet
    Marius en Marie - Louise ( M & M)

  • 08 December 2014 - 11:37

    Maarten Halma:

    Hoi Jiska, ik heb dit blog via Miranda ontdekt! Dit is nog leuker dan af en toe een appje.... Dit is ook veel leuker omdat je er gewoon meer informatie kan geven van de omgeving en natuurlijk van jou..... Het is natuurlijk een compleet andere wereld. Een wereld die om toeristen draait. Vet gaaf dat je ook zelf geprobeerd hebt om op de lange latten te gaan staan... Sterker nog, Je gaat straks van zo'n berg af roetsjen..... hahaha
    Zorg dan wel dat je foto's hebt! Dan kunnen we in Nederland ook effe lachen! ;-)
    Vind het een leuk blog en ga je lekker volgen!
    Groetjes van Maarten!

  • 08 December 2014 - 12:33

    Steef:

    hoi leuk verhaal om te lezen,
    Lekker zo door geen en vooral blijven oefenen want dan lukt het en dan gaat het lijf naar de afdaling kijken en niet meer naar de berg, als je dat hebt bereikt dan is het makkelijk Duurt even hoor is onnatuurlijk
    groetjes
    Laura Domi, sto Timo en ik

  • 08 December 2014 - 18:09

    Crispy:

    Kusje!

    En nou niet meer zeuren dat je geen reacties krijgt. ;)

  • 08 December 2014 - 22:57

    Mamsie:

    Hi lieverd,
    Ik keek al uit naar weer een verhaal van jou en ja hoor, het wordt dus gelezen, ga vooral door met je verslagen!
    Fijn dat je zulke leuke huisgenootjes hebt getroffen en lekker dat je -weer even- een kamer voor jou alleen hebt.
    Ben heel benieuwd of je na dit seizoen een volleerd skister zult zijn (en vergoed verslaafd aan de latten, zoals velen beweren)
    Slim om meer uren te vragen en ach wat geeft 't dat je dan in het magazijn moet werken, centjes zijn centjes toch?
    Vroeg me al af of je van plan was ergens een baantje als serveerster te zoeken of zo en hoe je dat dan zou gaan combineren met de rentalshop. Wel vet hoor dat je daar ook de kindjes doet, lijkt me erg leuk en jou wel toevertrouwd.
    Sinterklaas was weer erg gezellig, maar wel raar hoor zonder jullie drietjes (David , jij en Marion) erbij. Zal van de week wat foto's sturen ok.
    Geen botten breken , maar volop genieten hè
    Dikke knuffel en een helehoop kusjes
    Mamsie

  • 09 December 2014 - 22:24

    Daantje:

    Yo Jis

    Haha kijk dan: mensen hebben jou vast horen roepen dat je geen reacties krijgt,want nu heb je ineens echt veel reacties hier en op je link via Facebook :-)
    Ik zei toch? Mensen lezen het echt wel,alleen nemen gewoon niet de tijd ( of moeite) om ff te reageren

    Zo ik ben wel benieuwd of je nou echt gewoon beginnersgeluk had met het skieën of dat de 2e les gewoon je pechdag was!
    Ik vind het sowieso al vet stoer van jou dat je gaat leren skieën,ik vind het maar een beetje eng,
    Ik zou vast de pech hebben dat ik val en in het gips beland :-(
    Haha,ik stel mij jou trouwens helemaal voor op die 2e dag,dat je steeds weer in die sneeuw ligt
    Ik zou er ook ff moedeloos van worden,maar ach.... Alle begin is moeilijk toch?
    Lekker volhouden en over een poosje ski je alsof je nooit anders gedaan hebt!
    Leuk ook dat je met de kleine kindjes mag werken,dat geeft net weer een andere dimensie aan het werk
    Maar inderdaad wel een beetje jaloersmakend dat die ukkies zo goed skiën en jij steeds de sneeuw van dichtbij begroet:-S
    Maar ja die zijn jong begonnen hè,dus dan pikken ze het ook makkelijker op,en kinderen zien ook geen gevaar!

    Gezellig hoor dat jullie het appartement al helemaal in de kerstsfeer hebben
    Daar moet je wel ff een foto van maken hoor!
    ik ben zo benieuwd hoe je momenteel woont!
    Gelukkig kun je goed met je huisgenoten overweg,dat maakt het allemaal nog leuker.

    Hey leuk zeg dat Club Shred!
    Dat klinkt een beetje als studentenvereniging,waar je lid van word en dan dingen voordeliger kan krijgen
    Dat scheelt wel als je om de zoveel tijd ff wat goedkoper boodschappen kunt gaan doen!

    Wat een pech trouwens zeg dat Kelly & jij de treinwagons niet hadden gevonden
    nou dan heb je in elk geval nog een keer een herkansing~tripje voor de boeg.
    Het mag wel extra bijzonder zijn dan ;-)

    Whahaha.... Serieus ik heb helemaal in een deuk gelegen om je stukje van de karaoke-avond
    Ik zie ( en hoor) het helemaal voor me:
    Jij met je fles wijn,en ineens was je heel goed,hmmmm weet je dat zeker offe??? Er is vast geen filmpje van?
    Ik ben nou wel heel erg nieuwsgierig naar jou zangkunsten hoor ;-)
    Dat soort dingen vind ik nou echt wel superleuk zeg
    Geweldig toch dat je zoveel liedjes kon zingen omdat er nog bijna niemand was?
    Ooit moeten wij ook nog ' s een avondje ergens gaan karaoke-zingen hoor,dat lijkt me helemaal geweldig.

    Wow dat klinkt trouwens super- de super- vet gaaf zeg die Peak 2 Peak gondola!
    Gewoon 400 meter hoog???
    Wow dat zal echt een heel mooi uitzicht geven zeg!
    Heb je geen last van hoogtevrees dan?

    Nou zussie ik heb weer helemaal genoten van je verhaal hier
    Tot de volgende blog maar weer!
    Dan gaan we erachter komen of je al wat beter bent geworden op de skies! :-D

    Heel veel succes de komende tijd daar,en werkse en vooral heeeeeel veel plezier!
    Tot snel!

    Dikke kus & knuffels van Daantje!
    Xxx


  • 10 December 2014 - 21:06

    Marion:

    Hoi jiska, wat een gezellig verhaal weer. Ik kan nu pas reageren, omdat ik hier bij Andie thuis geen WiFi had. Eric had geen notie van een password. We gingen naar de applestore en naar Shaw, maar niks hielp. uiteindelijk heeft mijn nicht Cecile het opgezocht in haar computer en nu kan ik eindelijk mijn mail bekijken.

    Wat fijn dat je een kamer alleen hebt en dat je het zo goed kan vinden met je huisgenoten. Leuke dingen worden er georganiseerd. Ik kan me voorstellen dat je het naar je zin hebt.
    Je verhaal over het skieen is hilarious. Ik zie het helemaal voor me, Maar de volhouder wint ook hier. Heel veel succes ermee.
    Ik moest ook erg lachen om jouw karaokeavond. Ik ben trouwens benieuwd of je die trein nog gaat vinden.

    Hier is alles OK. Andie wordt elke dag weer wat beter, maar ze mag nog niet naar huis. Zodra ze oefeningen doet, gaat haar bloeddruk veel te veel omhoog. Maar ze moet oefenen om sterker te worden, dus proberen ze het met medicijnen te regelen. Dat neemt tijd. We gaan elke dag naar haar toe en zorgen verder voor Eric en voor het huis.
    Doen ook wel leuke dingen zoals een lunch met vrienden of een concert. Gingen naar een Kerstconcert waar Peter speelde, erg leuk.

    Dat was het wel weer. Kijk uit naar je volgende verhaal. Veel succes met het werk. Er komen vast betere tijden. Veel liefs en een dikke knuffel, Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 53601

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: