Bezoek van mijn mamsi - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn mamsi - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn mamsi

Blijf op de hoogte en volg Jiska

09 April 2015 | Canada, Whistler

Hey lieve allemaal,

Afgelopen maand is mijn mamsi me gezellig voor een weekje komen opzoeken en in die week hebben we een hoop leuke dingen gedaan. Ze kwam op een zondag aan en elke zondag avond was er een Fire & Ice show onderaan de berg. Het laatste stukje van de piste werd dan omgetoverd tot een stuntplek waar snowboarders en skiërs allerlei trucjes lieten zien. Tegen het eind van de show gingen ze door een brandende hoepel en het hele spektakel werd afgesloten met vuurwerk. Erg leuk om te zien. Nu ligt er geen sneeuw meer dus de shows zijn helaas ook over. De volgende dag hebben we een ziptrek toer gedaan, deze keer een andere dan ik vorige keer had gedaan, deze was nog gaver (ziptrek is een soort kabelbaan achtig iets, je wordt vast gemaakt aan een kabel en dan sjees je naar beneden). Op dag 3 zijn we lekker wezen sightseeing op de berg. We zijn eerst met de gondola naar boven gegaan op Whistler waar we boven lekker van het uitzicht hebben genoten. Vervolgens zijn we met de peak2peak gondola naar Blackcomb gegaan waar we eerst even geluncht hebben en daarna zijn we met de stoeltjeslift weer naar beneden gegaan. Helaas lag er niet heel veel sneeuw maar het was wel een prachtige, zonnige dag. De dag erna hebben we een hondensleetoer gedaan. We waren de laatsten dit seizoen die deze toer konden doen omdat alle sneeuw bijna weg was. Ondanks dat er niet zo veel sneeuw lag was de toer wel heel gaaf, die honden waren ook vet lief! Op de enige regenachtige dag dat mam hier was zijn we naar Squamish (dorpje verderop) geweest om daar naar een mijnmuseum te gaan en zijn ook gelijk maar even bij de Walmart gestopt. Op de laatste dag zijn we naar ghost town geweest. Dit is een wandelroute die door een verlaten dorpje loopt. Veel verlaten dingen kwamen we niet tegen, het was vooral bos nu. Maar toch stond er nog een huis, een truck, een auto en een verlaten schuurtje. Verder hebben we elke avond heerlijk ergens gegeten en zo vloog de week voorbij.

Ook de rest van maart was weer een leuke periode die veel te snel voorbij is gegaan. Op 17 maart was het St. Paddy's day en dat voelde bijna als koningsdag alleen dan in het groen. Samen met Kelly en twee van onze Ierse vriendinnen, Orla en Trischa, zijn we al 's middags begonnen met een drankje om vervolgens naar de Irish pub the gaan. Hier hebben we ons de rest van de dag prima vermaakt, leuk volk die Ieren :D.

Verder was het eindelijk een soort van winter de afgelopen weken. Het hele seizoen hadden we in totaal nog geen 5 meter sneeuwval, wat het slechtste seizoen ooit is voor Whistler, maar in de afgelopen 2 weken is er ruim een meter sneeuw op de berg gevallen. Dus eindelijk kon ik ook eens ervaren hoe het is om door een verse laag sneeuw te skiën en ik moet zeggen: dat was nog best lastig, maar wel erg gaaf! Inmiddels is de meeste verse sneeuw weer aangestampt dus is het soms best ijzig op bepaalde plekken maar ook daar word ik langzaam beter. Ik begin nu langzaam aan wat beter en sneller te worden dus kan nu ook wat vaker met anderen de berg op; is toch wel leuker.

Verder is het de afgelopen week erg lenteachtig weer geweest dus zijn we lekker veel buiten geweest. Afgelopen maandag gingen we een wandelingetje door het golfpark maken omdat we gehoord hadden dat daar zwarte beren zaten en die wilden we graag zien. We hadden geluk, we kwamen er twee tegen. We konden nog best dichtbij ze komen denk dat we tot 30 meter van de beer vandaan stonden, was best wel spannend. Er waren ook wat jongens met ons mee die het stoerder vonden om dichterbij de beer te komen. Denk dat ze ongeveer 5-10m bij de beer vandaan stonden toen de beer het niet zo leuk meer vond. De beer sprong hun richting op om ze af te schrikken. En schrikken deden ze, heb nog nooit iemand zo hard zien rennen. Hoe stom het ook van hun was om dit te doen, wij lagen in elk geval helemaal in een deuk.

Nou dit waren mijn belevenissen weer. Nog twee weekjes werken en nog 2,5 weken rondreizen en dan sta ik alweer op Nederlandse bodem. Heb mijn ticket inmiddels geboekt. Op zaterdag 9 mei land ik om 6 uur 's ochtends op Schiphol, erg vroeg, maar voor ik door de douane ben is het vast al bijna 7 uur ;).

Nou doegie maar weer!

  • 09 April 2015 - 10:13

    Mamsie:

    Ja, wat hebben we veel gedaan hè die week, kan zelf ook weer een aantal dingen van m'n bucketlijst afstrepen ;).
    En wat vloog die week om!
    Zelf heb ik nog een wandeling rond Lost Lake gemaakt op de woensdag toen jij werken moest, daar werd ik ook gewaarschuwd voor de beren, maar niet eentje gezien, die sliepen toch nog allemaal denk ik.
    En toen hebben we 's avonds heerlijk bij mijn hotel gegeten. Maar ik vond het eten bij de Mongolian Grill ook een hele leuke , lekkere ervaring.
    Ach zoals jij al zegt we hebben eigenlijk de hele week wel heerlijk gegeten.
    Die week, maar ook de weken erna zijn echt omgevlogen en nu alweer 1 1/2 week in Nederland, waar ik meteen weer hard aan de slag kon.
    En dan nog maar een maand en dan ben jij ook weer thuis!
    Maar eerst ga je ook nog wat andere stukjes van Canada zien. Nog veel plezier alvast en zie uit naar je thuiskomst.
    XXX Ma

  • 09 April 2015 - 12:47

    Marion:

    Hoi Jis,

    Wat een gezellig verhaal weer en wat hebben jullie veel beleefd.Ik kreeg op slag weer heimwee naar dat prachtige land. Prachtige ervaringen zo samen. Daar kun je lang op teren denk ik zo.
    Fijn om je zo weer terug te zien. Misschien op Schiphol (ik beloof niets, het is wel erg vroeg) en anders in ieder geval met Leontine's verjaardag. Ga je ook nog bij Elka langs bij het rondreizen of kom je daar niet in de buurt?
    Pas goed op jezelf die laatste weken en kom behouden thuis.

    Tot dan veel liefs. Marion

  • 10 April 2015 - 10:26

    IMarius:

    Lieve Jiska,

    Leuk om jouw ervaringen van afgelopen periode weer te mogen lezen.
    Wat aardig dat Mamsie en jij het zo avontuurlijk en lekker hebben gehad' Goed ook dat jij steeds beter in het skieen bent geworden. Altijd leuk om er in volgende jaren mee door te gaan lijkt mij.
    Ook de beren zijn dus weer wakker. Ik begreep dat zij zich altijd in het voorjaar tegoed doen aan wat wij daslook noemen maar dat eigenlijk Berenlook (Allium ursinum) heet. Weet jij of dat ook echt zo is ?
    Al weer bijna einde avontuur , maar ik begrijp uit andere berichten dat jij nog een tocht door Canada gaat maken. Heel veel plezier op dit nieuwe avontuur !
    Ook wel weerzin om naar Nederland te komen ?

    Hier is het heerlijk lente aan het worden. Afgelopen week al heerlijk in de zon in de tuin genoten.Vandaag is het superzonnig en wordt het zelfs boven de 20 graden!
    Verder is de lente altijd een feest om te zien wat er allemaal weer uitloopt en gaat bloeien. Wat een rijke en mooie tijd is dit toch.Hier eten wij ook steeds daslook ( net als de beren in Canada ?)en bloeien de kievitsbloemen en verder heel veel ander voorjaarsbloemen zoals primula's, narcissen, holwortel, lenteklokjes,en nog veel meer. Kortom feest.

    Nederland is dus ook heel goed te doen............
    Lieve groet van ons; M & M.


  • 12 April 2015 - 11:09

    Daantje:

    Hoi Jis!!!

    Dit was alweer bijna jou laatste verhaaltje hier van je avonturen in Canada. Wat is dat snel gegaan hè?
    maar gelukkig verwacht ik nog minstens 1 verhaal hier van jou,over je laatste weekjes werken daar,hoe het afscheid was en natuurlijk je kleine rondreis nog de laatste paar weekjes daar!
    Ik ben ook wel benieuwd ja of je nog langs Elka gaat, zal wel heel erg leuk zijn,je bent nu toch een soort van in de buurt ;-)

    Wat hebben jij & mams een leuke dingen gedaan en gezien in die week dat zij bij jou was
    Nog een geluk dat ze nog net zo' n Fire & Ice show had kunnen zien
    Klinkt wel vet en dan ook nog vuurwerk op het einde wat gezellig!
    En dan die hondentour, goh dat lijkt mij ook wel gaaf
    De foto's op FB ervan zagen er goed uit

    Wat gaaf dat je zwarte beren in het echt in het wild hebt gezien! Heb je daar nog mooie foto's of filmpjes van gemaakt?
    Haha ik zag het helemaal voor me hoe die ' stoere' jongens keihard gingen wegrennen voor die beer :-D

    Nou zussie ik wens jou nog 2 hele fijne weken toe op het werk en Hoop dat je ook nog een keertje goed kunt skiën voor je naar huis komt
    En verder wens ik je nog heeeeeel veel plezier toe tijdens je rondreis
    En een veilige terugvlucht terug naar ons Nederlandje
    Helaas moet ik zaterdag 9 mei werken,dus kan ik jou niet komen opwachten op Schiphol,maar ik zie je daarna ongetwijfeld heel snel
    Vind het wel weer heel fijn dat je er bijna weer bent
    Dan kan ik je weer lekker lastig vallen met lunchen & shoppen
    enzo :-P
    Tot snel zussie
    Hele dikke knuffel & superveel liefs van mij <3
    Doegie!!! Xxx <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 53603

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: