Einde van mijn Whistler avontuur - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Einde van mijn Whistler avontuur - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Einde van mijn Whistler avontuur

Blijf op de hoogte en volg Jiska

26 April 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Hey lieve allemaal,

Dit is alweer mijn laatste verslag over mijn gebeurtenissen in Whistler. Wat is de tijd omgevlogen zeg!! Maar ik heb het ongelovelijk naar mijn zin gehad. De laatste weekjes bestonden uit lange dagen, korte nachtjes, veel (afscheids)feestjes en veel de berg opgaan. Ohja en ik heb ook gewoon nog gewerkt hoor :p.

Vanaf 1 april was het afgelopen met de gratis bus en alsof dat niet al erg genoeg was stopte de gondola vanaf die dag ook om 17:00 (i.p.v. 20:00) omdat het tube park vanwege te weinig sneeuw gesloten werd. Dus dat werd dus weer de heuvel oplopen om thuis te komen. Soms was dit niet heel erg, vooral niet na het uitgaan. Vorige week liep ik namelijk samen met Kelly in het donker naar boven en toen we net begonnen waren kwamen we iemand tegen die zei dat je vanaf boven het noorderlicht kon zien. Nou we waren nog nooit zo snel boven! Wij dus in de lucht zoeken naar groen maar het enige dat we zagen was een soort grijzige oplichting (wat er ook wel gaaf uitzag). Blijkbaar heb je een goede camera nodig om het noorderlicht mooier naar voren te brengen.

Verder waren de laatste werk weekjes vrij rustig. Veel collega's waren al iets eerder weggegaan waardoor we 5 werkdagen bleven houden. Maar omdat het prachtig weer was besloot ik om elke dag voor een split shift (pauze van 10:30 tot 14:30) te gaan zodat ik nog lekker vaak de berg op kon. De laatste week was het zo warm dat ik niet eens een jas aanhoefde. Record temperatuur was 24 graden afgelopen maandag. Nu op het einde van het seizoen kan ik best trots zijn op wat ik bereikt heb met skiën. Ik heb mijn betere en slechtere dagen en zo ook mijn voorkeur voor de sneeuw conditie maar heb het verder best aardig opgepikt. Zeker twee weken geleden ging het super. Vind het heerlijk, als de berg goed geprepareerd is, om over de harde aangedrukte sneeuw naar beneden te roetsjen. Tijdens het skiën heb ik altijd een app aanstaan die bij houdt hoe snel je gaat en mijn record is........83,5 km/uur :o. Was wel stoer, maar ook wel spannend. Nu ik zo tevreden was over mijn skikunsten besloot ik dat het tijd was om ook nog even snel te leren snowboarden. Vorige maand had ik al een keer een les genomen maar daarna kwam er niet veel meer van terrecht. De laatste week heb ik dan ook mijn skis aan de kant gezet en heb ik me alleen nog maar gefocused op snowboarden. Na een volle dag les op de oefenslope was ik verbaasd over hoe snel ik het oppikte. Ben de volgende dag gelijk naar de echte pistes gegaan om daar te oefenen en dat ging, op het uit de stoeltjeslift komen na, erg goed! Heb de volgende dag toen maar weer een les genomen zodat ik uitgedaagd kon worden en op het eind van de middag ging ik al een blauwe run af, duurde met skiën maanden voor ik dat durfde. Denk dat ik stiekem meer talent heb voor snowboarden dan voor skiën :p. Ben de rest van de week dus lekker door blijven snowboarden en conclusie: skiën is leuker op de wat ijzigere dagen en snowboarden als de sneeuw erg zacht is.

De laatste week stond ook in het teken van het "world ski and snowboard festival". In de village werden er allerlei activiteiten geregeld en was er elke dag live muziek en op de berg werden er gave stunts uitgevoerd. En om deze week spetterend af te sluiten en het begin van het mountainbike seizoen een beetje in te luiden werd er in de village een motor-jump-show gegeven. Recht voor mijn werk stond een lanceringsding waar drie motor rijders allerlei stoere trucs op lieten zien.

Afgelopen zondag was mijn (en van al mijn collega's) laatste werkdag dus besloten we met de overgebleven personen nog 1 keer goed uit te gaan. Het was de rustigste zondag ooit, maar we hebben ons weer prima vermaakt. De volgende dag was het dus 24 graden, kon uiteraard niet in mijn bed blijven liggen. Met een kater op de berg opgegaan samen met Kelly, Orla en Trisha. Veel snowboarden hebben we niet gedaan, maar we hebben wel heerlijk van het weer genoten :D. Op dinsdag heb ik met hun een hike gemaakt naar het garibaldi lake (20 min ten zuiden van Whistler). Dit is een wandeltocht van 9km de berg op met een hoogteverschil van 800m om daar een prachtig meer te zien en daarna diezelfde tocht weer naar beneden. De eerste 6km gingen wel redelijk maar daarna kwamen we in de sneeuw terrecht, wat het iets zwaarder maakte. Vooral de laatste kilometer was lastig, op sommige punten zakten we tot aan onze middel weg in de sneeuw. Heeft wel voor hilarische moment gezorgd. Het meer was nog bevroren maar zelfs door de sneeuw / het ijs heen zag het er mooi blauw uit. Op woensdag ben ik nog 1 keer wezen skiën en uit geweest om het af te leren en op donderdag ben ik samen met Kelly en Orla naar de train wrecks geweest. Sinds mijn poging in november was ik er nog niet aan toe gekomen om ze met een tweede poging wel te vinden dus dat was mijn doel voor mijn laatste dag in Whistler. En deze keer heb ik ze gezien :D.

Nou dat was mijn Whistler avontuur. Nu nog twee weekjes rondreizen (jaja, jullie mogen hierna nog 1x genieten van nog een verslag ;p) en daarna kom ik alweer terug naar Nederland. Tot snel :D:D!!!

  • 26 April 2015 - 11:00

    Mamsie:

    Wat een belevenissen weer. Ik zag je al helemaal voor me in bikini op de ski's de berg afroetsjen - moet toch kunnen met 24° hè.
    Grappig dat je het snowboarden zo snel oppikte en helemaal mooi dat je nu voor verschillende sneeuwomstandigheden verschillende sporten hebt om uit te kiezen.
    Je bent anders wel een snelheidsduveltje hoor! Bijna 84km/ uur! Je kunt zo de springschans af. Vind dat altijd van die snelheden, die ze erbij aangeven 93 of 98 lm/u, maar daar zit jij dus nog maar nauwelijks onder. Gelukkig geen botten gebroken want dat komt met die snelheid wel fiks aan...
    En je hebt de train wrecks nu dus gevonden! Stiekem wel een beetje jaloers; jammer dat wij daar toen niet meer aan toe gekomen waren, maar was echt kapot na ons avontuur in Ghost Town. Nou ja heb ik nog wat voor een volgende keer om op te zoeken ;-0.
    En nu zit je dus inmiddels al in Jasper. Ben ook heel benieuwd naar je verslag(en) daarover... en natuurlijk de FOTO"S!!
    Nog even en dan zit dit avontuur er op en kom je weer thuis. We zien naar je uit!
    Tot dan : geniet nog maar met volle teugen enne pas op voor de beren (en mountain lions en....)
    XXX, Mamsie

  • 26 April 2015 - 11:11

    Steef:

    super allemaal om te lezen super leuk

  • 26 April 2015 - 11:25

    Marion:

    Wat een stoere verhalen Jis. Erg leuk om te lezen. Heb zelf nooit geskied, maar vroeger veel gesleed, dus ik ken wel de sensatie van snel een heuvel af roetschen al was het allemaal mini vergeleken met jouw kunsten.
    Kan me voorstellen dat het toch wel moeilijk was afscheid te moeten nemen van de collega's en de omgeving.
    Het was toch een half jaar jouw wereld en een beetje surrogaatfamilie als je zo intensief met elkaar optrekt.
    ik hoop dat je nog een fijne terugreis hebt en een paar gezellige dagen bij Elka en Peter.
    Geef ze maar een dikke knuf van me en ook voor de jongens. Die zijn echt lief.
    Geniet en kom behouden thuis.
    Veel liefs, Marion

  • 06 Mei 2015 - 09:29

    Daantje:

    Hey lief zussie van me,
    Je hebt weer lang op mijn reactie moeten wachten,maar hier is ' ie dan :-)
    Nu nog maar 3 nachtjes slapen en je bent gewoon weer thuis....
    Vast wel een beetje een raar idee op dit moment,omdat je nu nog vol op aan het reizen bent,
    Maar Dotje wacht in ieder geval al vol smart op jou ;-)
    En met haar nog vele anderen.

    Zo dus de laatste dagen in Whistler kon je nog even volop aan je klimconditie werken dus,haha
    Ach het zijn leuke herinneringen en een beetje wandelen / klimmen is helemaal niet erg als je met meerderen bent,is juist gezellig toch?
    Jeetje wat een pech trouwens dat jullie niet een mooie groene lucht zagen met het Noorderlicht zeg, en ook jammer dat jullie camera's niet zo geschikt waren om dat licht wel mooi vast te leggen!

    Goh,dat je zulk lekker warm weer hebt gehad daar de laatste dagen
    Wel een beerje jammer dat de sneeuw dan natuurlijk een stuk minder dik lag,maar pfff jij bent dus wel een beetje een ski- Professional geworden!
    Wow!!! Gewoon bijna 84 km per uur halen op de skies,dat klinkt best spannend en behoorlijk hard!
    Ook erg gaaf dat je nog wat meer tijd had om ook nog wat te snowboarden hoor
    knap dat je dat allemaal kan
    Jij gaat vast volgend jaar op wintersport in plaats van naar de zon ;-) :-D
    Wat leuk trouwens dat er dus in Whistler na het wintersportseizoen een motor seizoen is...
    En daar heb jij dus ook alvast een heel klein voorprt van gezien
    knap hè hoe ze altijd Van die stunts kunnen doen op die motoren?
    Ik weet nog wel van vroeger dat Jakob & ik weleens naar het circus gingen en dan hadden ze soms ook zo' n act met motoren
    dat was altijd heel gaaf om te zien!
    Nou je hebt in elk geval een heel mooi half jaar gehad en superveel gedaan en beleefd
    Ik heb echt genoten van al je verslagen hier en ik wacht met spanning op de laatste hier van wat je nog allemaal hebt gezien en meegemaakt tijdens je 2 weken rondreis
    Zussie een veilige terugvlucht naar Nederland gewenst
    En tot heel snel!
    Heel erg veel liefs❤ en een dikke knuffel van Daantje
    Doegie Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 53530

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: