Road-trip Seattle - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Road-trip Seattle - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Road-trip Seattle

Blijf op de hoogte en volg Jiska

20 November 2014 | Canada, Whistler

Hey lieve allemaal,

Afgelopen week heb ik met Kelly en Jake een road-trip naar Seattle gemaakt. Via de prachtige Sea-to-Sky highway door British Colombia kwamen we aan bij de grens naar Amerika. En net voordat we daar aankwamen zag ik ineens op mijn visum staan: This does not authorize re-entry.... Dus Kelly en ik hadden gelijk nerveus, wilde we het de zeer "vriendelijke" meneertje bij de grens vragen, maar die kon alleen maar chagrijnig doen. We zijn toen gewoon maar de grens overgegaan en bedachten ons dat de Canadezen erg vriendelijk zijn, dus dat we vast wel weer terug Canada in mochten. De weg van de grens naar Seattle was een beetje saai, maar gelukkig was het niet een hele lange trip.

Aangekomen in Seattle kwamen we er al gauw achter dat ons hotel best ver van het centrum vandaan zat. We hebben toen de andere nachten maar gecancelled en die dag een beetje kaartspelletjes gespeeld op de hotelkamer. De volgende dag zijn we naar het centrum gereden waar we een beter hotel vonden vlak bij de meeste bezienswaardigheden. We zijn toen eerst naar de Public Market geweest, waar de eerst ook Starbucks gevestigd zit, en hebben daar een beetje door de winkels gestruind. De bezienswaardigheid daar is de "flying fish": een viskraam met erg vrolijke marktkoopmannen die af en toe een vis door de lucht gooien en die de vissen zo neergelegd hebben dat het lijkt alsof ze je willen opeten. Verder hebben ze daar ook de kauwgummuur; een muur waar iedereen zijn kauwgum op achterlaat (heb ik trouwens niet gedaan, want vond het toch wel een beetje vies :p). We hadden het trouwens erg getroffen met het weer, want iedereen zegt altijd maar dat Seattle de stad van de regen is, maar wij hadden alleen maar strak blauwe luchten met een heerlijk zonnetje. We zijn daarna ook heerlijk naar het Waterfront gelopen om van het uitzicht te genieten. Tegen het einde van de middag zijn we naar de Space Needle gegaan en daar kwamen we er achter dat we 5 bezienswaardigheden konden doen voor $64. Dat pakketje hebben we dus gelijk genomen. Het begon al een beetje te schemeren, dus hebben we toen alleen het uitzicht gezien in het donker. 's Avonds hebben we een beetje gerelaxed.

De laatste dag hebben alle andere bezienswaardigheden gedaan: eerst zijn we naar het science museum geweest, waar we ons prima vermaakt hebben. daarna zijn we naar het Waterfront gegaan voor een cruise langs de kust van Seattle. De skyline is niet heel groot maar het was wel prachtig om te zien. Aan het water zit ook het aquarium waar we na de cruisetocht heen zijn gegaan. Ook het aquarium was niet heel groot, maar heb wel zeedieren gezien die ik nog nooit in het echt had gezien. Onze volgende stop was weer de Space Needle; we wilden het uitzicht ook nog even bij daglicht zien. Ten slotte zijn we nog naar het EMP (music) museum geweest. Dit museum is echt leuk! Ze hebben daar allerlei muziek instrumenten staan waarop je dan kan leren spelen of als gevorderde met liedjes mee kan spelen. Ook stonden er van die DJ tafels, waar we ons goed op uitgeleefd hebben. De tijd vloog deze dag voorbij! 's Avonds zijn we nog gezellig een drankje gaan doen en toen was het de volgende dag alweer tijd om terug te gaan naar Whistler.

Eerst zijn we bij de Walmart gestopt om even wat dingen in te slaan; Amerika is toch wel veel goedkoper dan Canada (oh en Marion, misschien is Canada wel goedkoop maar niet waar ik zit. British Colombia is de duurste staat en dan is Whistler nog eens een toeristendorp ook, dus is alles extra duur hier :s). Bij de grens werden we heel even nerveus, maar zoals altijd zijn de Canadezen erg vriendelijk en waren we zo weer op Canadese bodem. Opweg terug naar Whistler zijn we nog bij de Shannon Waterfall gestopt, een waterval van zo'n 360 meter hoog; erg mooi om te zien.

We hebben ons dus erg vermaakt en de rest van deze week heb ik niet heel veel gedaan. Ben met Kelly naar Lost Lake geweest, een enorm meer op 20 minuten lopen hier vandaan. Het is prachtig om daar te wandelen. Verder overdag lekker rustig aan gedaan en 's avonds een aantal keer uitgegaan. Het is hier elke dag uitgaansdag :o.

Verder is het nu nog wachten op de sneeuw, volgens de voorspellingen gaat het de komende dagen sneeuwen. De sneeuwmakers zijn in elk geval alvast begonnen. Op zaterdag gaat de winkel open waar ik kom te werken en ik kan niet wachten om aan de slag te gaan. Ben al helemaal blut, dus laat die uren maar komen :p.

In mijn volgende verslag laat ik jullie weten hoe het werk is ;).
Liefs!

Ps. wilde foto's op deze site zetten, maar kan geen fotoruimte aanschaffen. Ik moet dan gelijk een maandelijks abonnement nemen en daar heb ik geen zin in. Mijn foto's plaats ik dus op mijn Facebook!

  • 21 November 2014 - 10:20

    Mamsie:

    Ja! Zie je nu lukt 't wel. Zat op de een f andere manier nog vast in de FBlink ??
    Pfoeh dapper hoor om zo maar de grens over te gaan als je niet zeker weet of je wel terug kunt! Enne was die "vriendelijke" grensmeneer dan soms een Amerikaan? Want anders lijkt me dat je vertrouwen in de vriendelijkheid van de Canadezen toch een aardige knauw opgelopen had!.
    Genoten van je foto's van Seattle op FB, jammer dat ze het hier zo ingewikkeld maken!
    En slim om nog wat (proviand?) in te slaan bij de Walmart. Hoe is het trouwens daar in Whistler wat je dieetproducten betreft?
    En dan morgen dus voor het eerst aan de slag. Heel benieuwd hoe dat je gaat bevallen. Maar jou kennende ga je dat allemaal best trekken. En dan kun je dus ook lekker met de skilify naar huis ipv te moeten klimmen. Krijg je daar een soort van abonnement voor?
    Nou meis we horen het allemaal wel weer van je.
    XOXOX Many hugs and kisses en een kopje van Dotje en een poot van Boris (die jouw bed al helemaal als het zijne beschouwt;))
    Mamsie

  • 22 November 2014 - 23:25

    Marion:

    Hi Jis, bedankt voor weer een leuk verhaal. In ieder geval betere ervaringen dan je moeder. Inderdaad zijn in toeristenoorden prijzen veel hoger dan in de rest van het land. Dat hadden wij in Zeeland ook als het toeristenseizoen weer begon. Dus jammer voor jou, die geen toerist is (nou ja een beetje toch). Dus nu maar hard aan het werk, dan komt het allemaal wel goed. Hoop dat je ervan gaat genieten. We horen het wel.
    Veel liefs en we zullen je missen op 5 dec.

  • 24 November 2014 - 23:43

    Daantje:

    Hey Jis,

    Nou eindelijk ff een reactie van mijn kant
    ik had je avontuur natuurlijk al wel gelezen,maar nog geen tijd gemaakt om ff te reageren
    (tsja en als goeie zus moet ik natuurlijk wel weer ff overal een reactie op geven hè? Dus dan heb je sowieso nog eentje van mij te goed van je vorige verslag) ;-)
    Echt jammer dat je nu hier geen foto's kan plaatsen joh!
    Bij je vorige avonturen kon dat natuurlijk wel,en toen had je achteraf zulke leuke albums inclusief al jou colums + reacties van laten afdrukken.
    dat is nu straks dus helaas niet zo leuk,of je moet dan wel nog fotoruimte op dat moment erbij kunnen nemen,maar dan ben je wel evht lang bezig,met alles ordenen dan
    Ondertussen geniet ik dus maar van je foto's op Facebook

    Superleuk joh,dat je in de korte tijd dat je nu daar zit alweer zoveel hebt gedaan en gezien!
    Ben ook heel benieuwd hoe het echte werk je (gaat) bevallen,dus ik wacht al in spanning op de volgende episode hier!
    Liefs & Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 53607

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: