Een mooie februari maand! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Een mooie februari maand! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Een mooie februari maand!

Blijf op de hoogte en volg Jiska

05 Maart 2015 | Canada, Whistler

Hey lieve allemaal,

Afgelopen maand heb ik weer een hoop leuke dingen gedaan. Helaas bleef de sneeuw, waar we zo op gehoopt hadden, ver bij ons vandaan. Al hadden we één goede nacht begin februari waarin er ongeveer 30 cm sneeuw gevallen was, maar tegen de middag begon het te regenen dus een groot gedeelte werd gelijk weer weggespoeld. Die week bleef het flink regenen waardoor sommige gedeeltes van de pistes op kleine riviertjes begonnen te lijken. Gelukkig bleef de temperatuur op de top wel redelijk laag waardoor het daar nog redelijk vertoeven was. De weken daarop hebben we heerlijk lenteweer gehad, als we dan niet van de sneeuw mogen genieten dan maar van de zon. En dat heb ik zeker gedaan. Doordat het zulk mooi weer was waren de nachten vrij koud dus werden de sneeuwmakers aangezet. Afgelopen weken waren dus best oké al hoop ik wel dat we nog wat verse sneeuw in maart krijgen. Volgens de voorspellingen zal er maandag een pak naar beneden komen; eerst zien dan geloven :p.

Verder begin ik langzaam wat beter in skiën te worden, begin er zelfs lol in te hebben. Vorige week heb ik maar weer eens een les genomen en dat wat best leerzaam. Heb zelfs een paar zwarte runs gedaan :D. Nu alleen nog wat sneller worden en dan kan ik wat vaker met anderen skiën. Nu ik wat beter begin te worden in skiën dacht ik: laat ik nu ook eens proberen te snowboarden en dat heb ik vanmiddag geprobeerd. Ik vond het best lastig maar volgens wat vrienden deed ik het voor een eerste keer heel goed. Misschien ook maar een keer een snowboardles nemen dus.

Naast skiën heb ik ook nog wat andere gave dingen gedaan. Zo ben ik wezen tuben en heb ik een snowmobile tour gedaan. Vlak bij onze appartementen zit het tubepark en daar ben ik samen met Kelly en haar broer heen geweest. Was best leuk, vooraf dacht ik dat je met meer mensen in een band zat maar ieder persoon heeft zijn eigen tubeband. Wel kan je samen naar beneden glijden, zodat je wat sneller gaat. Was echt leuk om te doen. De snowmobile tour was vooral gaaf, iedereen kreeg zijn eigen scooter en achter elkaar reden we de berg op. Op het begin vond ik het wel lastig omdat het best zwaar is om te sturen, daarnaast waren sommige paadjes ook vrij smal en naast de afgrond, maar na een kwartiertje was ik daar een beetje aan gewend en ging het een stuk beter. Was wel een vet stoere ervaring!!!

Ook doen we zo ongeveer elke maand iets leuks met het werk en deze keer was dat dodgeball. Samen met wat andere rental locaties zijn we naar een middelbare school gegaan om daar in de gymzaal een avondje dodgeball te spelen.

Wat verder ook leuk is is dat mijn rare Frans-Canadese kamergenoot weg is. Met haar als kamergenoot sliep ik erg slecht (of ze snurkte of ze had nachtmerries of ze was hele verhalen in het Frans aan het babbelen). Nou was ze ook nog eens een rommelkont en thuis een little princess. Dus na haar een paar keer aan het schoonmaken gezet te hebben vond ze het niet zo leuk meer hier en is ze er vandoor gegaan. Voordat er weer één of andere mafkees in mijn kamer terecht kon komen is Kelly gezellig hier ingetrokken. :D

Nou dat waren mijn belevenissen weer. Komende week ga ik ook weer een hoop leuke dingen doen want dan is mijn mamsie hier, maar dat lezen jullie wel in mijn volgende blog.

Ik wil trouwens nog ff de mensen bedanken die op mijn blogs reageren. Erg lief en lees het met veel plezier!!!

  • 05 Maart 2015 - 08:55

    Mamsie:

    Zo! Je hebt wel weer het nodige beleefd! Overigens geen flauw idee wat dodgeball is??
    Wat leuk dat Kelly nu je kamergenootje is, jullie trekken sowieso al veel met elkaar op en dan kun je ook nog eens gezellig Nederlands babbelen samen in je vrije tijd //;-0. Of denk je inmiddels al in het (Amerikaans-Canadees) Engels en wordt het dat dus toch?
    Die snowmobile tocht klinkt trouwens best eng als jij 'm zo beschrijft, zo'n gevaarte wat je nog niet helemaal beheerst en dan vlak langs een afgrond???Maar lijkt me wel ook erg cool!
    Nog maar een paar daagjes en dan kom ik jouw kant op! Heel benieuwd of we maandag echt sneeuw gaan krijgen? De weercijfers voor Jasper zijn wel heel goed voor weekend en maandag, daarna wordt het boven nul en voorspellen ze regen?? Yèk, die heb ik hier in Nederland al genoeg gezien. Nou ja laten we het beste er maar van hopen. We gaan ons iig niet tegen laten houden en een boel plezier beleven en leuke/mooie dingen doen , toch?!
    Hier nog even fiks aanpoten voor ik weg kan: eoa onverlaat heeft me voor morgen 2 sterilisaties en 1 castratie in de maag gesplitst, terwijl ik uiterlijk 14.00 weg wilde zijn, gaat dus nooit lukken.
    Gelukkig bood de waarneemster- Anouk- die ik tussen alle bedrijven door ook nog heb weten te regelen- spontaan aan alvast te komen helpen. Ziet er veelbelovend uit, dus ik kan de toko met een gerust hart achterlaten de komende weken.
    Tot zondag, ik zie er naar uit!!
    Kusjes en hnuffel (en kopjes van Dotje- wanneer je nou eindelijk weer eens komt ?? Boris vraagt zich af wie je ook weer was..),
    Ma

  • 05 Maart 2015 - 09:08

    Steef:

    Nou het klinkt allemaal erg leuk. Vooral dat je skiën leuk gaat vinden is erg leuk
    Veel succes

  • 05 Maart 2015 - 11:17

    Marius:

    Lieve Jiska,
    Stoer hoe jij zo leuk met skiën snowboarden etc. omgaat en er van geniet!
    Wel spannend al die nieuwe dingen. Ook heerlijk dat jij nu wel een aardig kamergenootje hebt !
    Las uit de reactie van Els dat zij ook snel bij jou is. Leuk om samen met haar ook avonturen te beleven. Veel plezier samen!!

    Hier begint het al een beetje lente te worden. Veel sneeuwklokjes en crocussen in bloei. en het belooft komend weekend echt zonnig en warm ( 15 graden) te worden. Lijkt mij heerlijk na die (voor ons) saaie februarimaand ( Ik vind dat altijd de minst aardige maand van het jaar). gelukkig gaan wij de periode weer tegemoet waarin je lekker ramen en deuren open kunt zetten en zo naar buiten kan lopen. Ook ga ik weer allerlei verse kruiden oogsten die al weer beginnen uit te lopen ( daslook, brandnetel, madeliefjes bloemen etc. etc.) Daar maken wij dan weer thee ( drogen), pesto etc. van, of eten het gewoon als groente.
    Verder gaar het hier gelukkig goed.

    Lieve groetjes van M & M


  • 05 Maart 2015 - 23:26

    Marion:

    Hi lieve Jis,
    Wat een stoere ervaringen allemaal. Leuk om te lezen. En wat fijn dat je moeder gauw komt. We hebben hier al heel wat plannen gemaakt vooral toen Elka er was. Maar ook nog afgelopen zaterdag toen we jonah's en Hella's verjaardagen vierden. Dan missen we jou en David behoorlijk. Maar eerst maar lekker genieten van je mamsi en vrije dagen samen.
    Heel veel plezier samen. Ik kijk al uit naar dat verslag.
    Veel. Liefs. Marion

  • 10 Maart 2015 - 19:50

    Crispy:

    Kusje! :D Ik hoop op sneeuw, er is niks beter dan een vers pak.

  • 11 Maart 2015 - 09:05

    Daantje:

    Hoi lieve Jis

    Wat vliegt de tijd toch voorbij hè? Maar je benut hem zo te lezen wel optimaal,ik zou bijna vergeten dat je daar ook nog aan het werken bent als ik lees wat voor leuke,spannende dingen je nu weer allemaal hebt gedaan :-D
    Leuk joh dat je misschien ook nog gaat lessen in snowboarden
    dat lijkt mij best vet! Stoerder dan skiën ook!
    nou ondertussen ben jij Whistler en omgeving nu onveilig aan het maken met mamsie :-)
    Ik hoop dat jullie een gezellige week hebben.
    leuk dat mams ook ziet met wie je allemaal omgaat daar en gelukkig dat je nu een heel gezellig kamergenootje hebt hoor!
    Poe trouwens wat eng zeg dat je met zo' n scooter op zulke smalle paadjes pal langs de afgrond ging touren!!!
    Gelukkig ben je er heelhuids vanaf gekomen
    Nou zussie ik ben benieuwd naar je volgende verslag
    Veel plezier met alles wat je deze weken gaat doen
    Tot snel!
    Heel veel liefs & dikke knuffel van Daantje
    Doegie <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 53609

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: