De feestdagen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu De feestdagen in Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

De feestdagen in Whistler

Door: Jiska

Blijf op de hoogte en volg Jiska

08 Januari 2015 | Canada, Whistler

Hey allemaal,

Hier eindelijk weer even een verhaal. Afgelopen maand is erg druk geweest. Van het smeken om uren in het magazijn sloeg het om naar 6 dagen per week 10 uur per dag werken in de rental shop. Ik was wel erg blij om weer terug te zijn in de rental shop. Het enige dat leuk was in het magazijn is dat we buiten zelf een kerstboom gingen omhakken om die op de werkplek neer te zetten. In G1 (dat is de naam van de rental shop) vermaak ik me toch een stuk beter. En de drukte was ook best een uitdaging maar dat ging allemaal prima, behalve dat de ski's en schoenen opraakten :p. Op dit moment is het weer een stuk rustiger. Soms zelf zo rustig dat ik in de kids store Disney films aan het kijken ben :).

Verder was de afgelopen maand een beetje een pechmaand. Ben ongeveer 3 weken flink verkouden geweest en heb een voetblessure opgelopen en niet eens door het skiën. Soms kan het hier erg glad zijn en helaas zijn ze hier niet zo van het zout strooien. Daardoor gebeurde het dat ik op een glad stuk weggleed en tijdens het behouden van mijn evenwicht heb ik een rare beweging gemaakt met mijn voet waardoor ik een pees gescheurd heb. Ik heb verder dus helaas niet meer op de ski's gestaan. Hopelijk is mijn voet snel weer goed, want heb wel erg zin om weer te skiën.

In de drukke periode hebben we hier ook nog veel leuke dingen gedaan. Al moest ik met kerst en oud & nieuw werken, na het werk ging de knop gelijk om. Het werk had een week voor kerst een kerstborrel met diner voor ons geregeld en verder heb ik het gezellig gehad met vrienden en mijn kamergenoten. Op kerstavond ging ik bij Kelly en haar kamergenoten eten. Één van haar kamergenoten is kok dus die had een heerlijke maaltijd voor ons bereid. Daarna hebben we een hele verzameling aan wijn opgedronken. Op eerste kerstdag had ik een secret santa met het groepje die ik in Vancouver heb leren kennen. Iedereen had wat gekocht en doormiddel van een spel ging iedereen met iets naar huis. Ik ging naar huis met een mooie thermokop, die ik elke dag goed benut. Op tweede kerstdag heb ik heerlijk kalkoen gegeten met mijn kamergenoten en wat vrienden. Heb dus best een gezellige kerst gehad. Oud & Nieuw was ook erg gezellig. Eerst ff met half Nederland en Joe gefacetimed en vervolgens met de meeste van mijn collega's naar een huisfeest gegaan. Het feest was echt superleuk en de tijd ging enorm snel. Wat wel heel raar was is dat ik totaal geen vuurwerk heb gezien. Denk dat de Canadezen zelf geen vuurwerk mogen afsteken. Was dus wel ff gek. Op nieuwjaarsdag moest ik alweer om 7:45 werken en na ongeveer 3 uur slaap voelde ik de alcohol nog een beetje in mijn systeem zitten, maar gelukkig was ik niet de enige :p. En het erge was dat genoeg mensen hun ski's kwamen terugbrengen deze dag dus ik moest ook nog eens flink overwerken. Ben na 11,5 uur werk direct mijn bed ingedoken.

Voor ik naar Whistler kwam had ik verwacht dat er altijd een dikke pak sneeuw zou liggen maar dat valt tot nu toe best tegen. De hellingen liggen wel bezaaid met sneeuw maar het meeste komt door de sneeuwmakers. Verder valt er hier soms een goede laag sneeuw, maar vervolgens gaat het dooien en regenen en wordt het een vieze blubberzooi. Ik had dus niet eens een echte witte kerst hier :s. Drie dagen geleden was er wel een flinke pak sneeuw naar beneden komen vallen, ongeveer 45 centimeter. Maar helaas komen er dan gelijk sneeuwschuivers door de village om een flink gedeelte weg te halen. Volgende keer ga ik ze sabboteren :p.

Ohja, tot slot: de bus gaat eindelijk gratis :D. Ik heb er al een flink aantal keer gebruik van gemaakt. Nou dat was het weer voor nu!

Liefs!!

  • 08 Januari 2015 - 09:03

    Mamsie:

    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Het meeste had ik natuurlijk al gehoord tijdens ons laatste telefoongesprek.
    Die voet blijkt dus toch een gescheurde pees te zijn, jammer. Mar at hadden ze dus toch nooit op een foto kunnen zien. Heb je 'm wel ingetaped? Hun je ook met van dat sporttape doen, dan kun je je schoenen nog gewoon aan.
    Hier even heel andere berichten: van ik heb op het moment niet veel te doen en ben op zoek naar nog een waarneming om te kunnen sparen... naar ik zit weer volop in het werk! Begon met 1 dagje bij Gaus om het gat (4dagen) tussen Wendy en Rianne te overbruggen. Werd ik maandag opeens gebeld of ik iig de komende 2 weken - en waarschijnlijk nog wel langer ook, ook nog kon komen inspringen. D
    Volgende week dus weer een combiweekje met Wezep.. Canada here I come.... (hoop ik tenminste)
    Wel lekker dat die bus nu gratis gaat anders, zeker met die voet van je, lukt dat wel met werken?
    Beterschap ermee iig.
    Dikke knuffel, Mamsie <3

  • 09 Januari 2015 - 17:32

    Marion:

    Gezellig om weer wat van je te horen Jis. En wat beroerd om met een gescheurde pees te moeten werken. Kon je je schoenen wel aan Of heb je ruime snowboots aan? Door het kwakkelweer was het in Calgary ook vaak glad door opvriezing en sneeuw er overheen, zodat je niet zag. Ben zelf daardoor ook heel voorzichtig geweest en gelukkig heb ik ditmaal geen ongeluk gehad. Gek he om in Canada te zijn en geen witte Kerst te hebben. Ik vond dat ook zo vreemd. Andere jaren was dat heel anders. Gelukkig gingen we 2e Kerstdag naar Banff en Lake Louise en daar in de bergen was er zat sneeuw. De foto's heb je vast wel gezien op facebook. Op dit moment ligt er in Calgary ook een hoop sneeuw. Mijn zwager Eric vertelde me zojuist dat hij maar weer eens ging sneeuwruimen op de driveway ende sidewalks (is verplicht) Toch wel een opgave als je 90 bent. Maar hij doet het nog steeds zelf. Nu ben ik alweer 10 dagen thuis. Heerlijk van het vuurwerk genoten achter de ramen bij Leontine met elk een doodsbenauwd klein katje in de armen. Onze nieuwjaarsborrel gaat niet door, want bij Pim ligt de hele familie plat, een complete ziekenboeg. Maar een week uitgesteld. Het weer is hier nat en stormachtig en behoorlijk guur, maar gelukkig niet glad. Verder is iedereen in de ban van de afschuwelijke gebeurtenissen in Frankrijk, die nog steeds niet afgelopen zijn. Continue journaal net als bij 9/11.
    Nou meiske. Hou je taai. Geniet van je leventje daar en beterschap met de voet. Liefs Marion

  • 09 Januari 2015 - 20:44

    Daantje:

    Jisss!!!!!!!!!!

    Long time dat je hier was met een verslag,
    Maar Yes Yes eindelijk weer compleet op de hoogte gesteld van jou leventje daar.
    Ik vind dat de tijd echt voorbij vliegt zeg, aan de ene kant dan, (je bent toch al weer ruim 3 maandjes weg) maar aan de andere kant lijkt het ook lang te duren voor het eindelijk mei is... ...
    (Komt vast omdat het hier, wat Marion al schreef, echt rotweer is.
    Bah, ik vind er niks aan hoor (dus stiekem hoop ik dus gewoon dat het onder andere snel mei is, omdat het dan vast lekkerder weer is hier, en, okeee: Dan kan ik jou ook weer in "real Life" zien ;-)
    Steeds regen en harde wind enzo.... maar ja, bij jou wil het weer dus ook niet echt doen wat het moet doen : echte sneeuw die lang blijft liggen.

    Vervelend van je voet zeg, hopelijk gaat het wel al een stukje beter ermee ,maar ja zoiets kan een behoorlijke tijd blijven doorsluimeren en al helemaal als je hem steeds blijft belasten.
    Ik hoop echt voor jou dat hij in elk geval over maximaal een maandje genoeg hersteld is, zodat je nog effe kunt gaan trainen om "the next ski-kampioene Hollande" te worden ;-)

    Fijn dat je het met kerst zo gezellig hebt gehad
    Enne.... zo'n huisfeest met oud & Nieuw klinkt ook superleuk en gezellig zeg!
    Gelukkig was jij bij een goed huisfeest, want ik had in het nieuws gelezen dat er ergens in Canada tijdens zo'n Oud & Nieuw huisfeest een schietpartij was geweest van een of andere mafkees, die z'n wapen ff wou uittesten..... Nou daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk, dus ik ben blij dat jij met alle mensen met wie je samen was veilig 2015 zijn ingegaan!

    Ken je ondertussen alle Disneyfilms al uit je hoofd? :-)
    Dat is altijd minder als je op het werk bent en er is echt niks te doen, dan gaat de tijd zo langzaam....
    Ik merk dat nu ook bij mij in de winkel, maar ja, je moet toch komen, dus bekijk het maar positief: Je verdient in elk geval je geld.

    Nou in elk geval lekker dat je nu de gratis bus kunt nemen hoor, ook lekkerder voor je voet enzo

    Ik zou zeggen: veel plezier maar weer verder, en ik hoop op een mooie pak echte sneeuw voor jullie daar, dat ook nog eens goed blijft liggen!

    Ik wacht met veel ongeduld op je volgende verslag, dus ga maar snel nog meer avonturen beleven zussie!
    Have fun!
    Heeeeeeeeeel veel liefs & dikke kus van Daantje
    Doegie

  • 10 Januari 2015 - 20:22

    Miranda:

    Hé Jiska! Jij ook nog de beste wensen voor 2015! enne wat een verhaal weer. Fijn om te lezen dat het zo leuk gaat daar allemaal Top!!! best wel jaloers hoor zo op jouw avontuurlijke reizen.

    Wat betreft dat vuurwerk, dat kan ik me voorstellen. 12 jaar terug samen met Maarten oud en nieuw gevierd in Londen, en ook geen vuurwerk gezien. En dat heeft heel lang geduurd voordat ik echt gewend was aan nieuwjaar!

    Heel veel werkplezier in ieder geval en ik lees de volgende keer weer gewoon mee!

    groetjes Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 53681

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: