Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Jiska

31 Oktober 2014 | Canada, Vancouver

Hallo lieve lezers,

Maandag avond laat kwam ik aan in Vancouver. Canadezen zijn echt aardig, bij de douane werd ik erg vriendelijk geholpen en binnen 10 minuten was ik immigrant :p, kreeg zonder moeite mijn visum voor een jaar. Om bij het hostel te komen moest ik met de trein naar Vancouver centre en ook dit ging allemaal vlotjes. In het hostel lagen bijna al mijn kamergenoten al te slapen, voelde me echt lullig dat ik met al mijn bagage binnenkwam en daar ook nog een plekje voor moest vinden. Maarja, that's the hostel life... Ik ben toen ook maar gelijk gaan slapen.

Op dinsdag ochtend heb ik eerst mijn social security number geregeld en een account aangemaakt bij de bank. Nu ben ik er helemaal klaar voor om aan het werk te gaan. Daarna ben ik met wat anderen gaan lunchen bij een diner vlak bij het hostel. Eén van die meiden wilde een tattoo laten zetten dus zijn we met zijn vieren naar de tattoo shop gegaan, heb ik dat ook een keer meegemaakt :p. Vervolgens zijn we opgesplitst; zij gingen naar een ijshockey game (die was helaas al uitverkocht), dus ik ben downtown Vancouver maar een beetje gaan ontdekken. Vlak bij de haven zag ik de lookout toren, dus ben gelijk naar boven gegaan om Vancouver van 165m hoog te bekijken. Helaas was het een beetje regenachtig en bewolkt, maar heb alsnog van het uitzicht genoten. En het leuke was dat ik niet in een rij hoefde te wachten en dat mijn toegangsticket de hele dag geldig was. Ik ben 's avonds dan ook nog terug gegaan om alles nog een keer in het donker te zien. Dit was ook erg prachtig, Vancouver heeft een hoop verlichting.

Op woensdag en donderdag ben ik de toerist gaan uithangen. Woensdag na het ontbijt ben ik op een hop on - hop off bus gestapt om downtown Vancouver te bekijken, had gelijk maar een ticket voor twee dagen gekocht omdat er veel te zien is hier. Ben gelijk uitgestapt in de meest populaire plek van Vancouver; Stanley Park. Dit park ligt in het noorden van Vancouver en wordt omringd door water. Ik heb het hele stuk (9km) over de Sea Wall langs het water gelopen. Gelukkig was het heerlijk weer, dus heb echt genoten van deze bijna 2 uur durende wandeling. Daarna heb ik het pondje genomen naar Granville park waar ik gelijk op de bus ben gestapt naar Chinatown waar ik ff lekker door de Dr. Sun Yat-Sen tuin heb gelopen. Vanaf daar ben ik naar de Steam clock/Gastown gelopen (een klok die echt alleen maar op stoom werkt), maar deze is helaas onder constructie tot december :(. Toen ben ik maar terug gelopen naar het hostel,deze dag dus bijna meer gelopen dan in de bus gezeten. Daarom had ik ook besloten om op donderdag wat meer in de bus te zitten en dat was geen probleem want het was weer een heerlijk regenachtig dagje. 's Ochtends viel het nog wel mee dus ben toen eerst een stuk gaan lopen door Yaletown; vanaf het David Lam Park, langs het voetbal/American Football stadion naar science park. Daar ben ik op de bus gestapt waarna ik gelijk weer ben uitgestapt in Central/West End voor wat sight seeing. Vervolgens ben ik nog een keer naar Stanley Park geweest omdat ik ook nog wat van het park zelf wilde zien (dit park is een stuk leuker als de zon schijnt!). Het park is wel erg mooi en er is vooral zomers veel te doen en zien maar heb alsnog genoten, vooral van het prospect point (uitzicht op de Lions Gate Bridge). Daar ben ik ook weer op de bus gestapt en toen ik heerlijk droog in de bus zat kwam ik erachter dat ik eigenlijk wel klaar was met toeristje spelen. Heb toen de bus terug genomen naar het begin punt. Ben daar een telefoonwinkel ingelopen om een Canadees nummer aan te maken. Dus vanaf nu is mijn nummer: +1(604 906 1078) en het leuke is dat ik gratis internationaal smsjes mag versturen :D). 's Avonds ben nog ff gezellig uiteten geweest met een groep waar ook een ander Nederlandse meid bij zit, dus ben in elk geval niet de enige Nederlander tussen al die Aussies en Engelsen.

Nou mijn Vancouver daagjes zitten er alweer op, vertrek strakjes naar Whistler en ik heb er al erg veel zin in!

  • 31 Oktober 2014 - 21:06

    Wendy:

    Ben erg benieuwd hoe straks je plekje is voor het komende half jaar. Maar dat gaat vast wel goed komen. Geniet ervan moppie je gaat vast weer allemaal leuke dingen mee maken en leren. Dikke kus en zodra je adres hebt en Zo dan kan ik wat leuks sturen met de feest dagen. XXX

  • 31 Oktober 2014 - 21:44

    Mamsie:

    Als je dit leest ben je ongetwijfeld al in Whistler aangekomen.
    Wat leuk dat de Canadezen zo gastvrij en vriendelijk zijn.
    Je belevenissen in Vancouver klinken goed, lijkt me een leuke stad om te verkennen.
    Benieuwd naar je foto's - die heb je toch wel gemaakt hè?
    En dan straks dus de sneeuw in en van alles leren over ski's, snowboards en schoenen (passen) //;-0
    Heb je Canadese nummer genoteerd, bel je binnenkort wel (moet ik wel even goed op het tijdsverschil letten)

  • 01 November 2014 - 11:39

    Daaantje:

    Hoiiiiiiiii toeristje ;-)

    Nou ja, kijk ik en daggie niet op mijn email en dan zie ik dat je alweer een nieuw reisverslag had gemaakt!
    Nou leuk leesvoer bij mijn zaterdagochtendontbijt ;-)

    Wat vet cool dat je in elk geval een hele bende van de stad Vancouver hebt gezien in die paar dagen dat je daar even verbleef, en meteen een hele bende wandelconditie opgebouwd haha :-)
    Ook een belevenis op zich denk ik om in zo'n hostel te overnachten.
    Leuk dat je meteen een leuke klik had met een groepje meiden.
    Zo zo en ook nog in een tatooshop geweest, nou dat is ook inderdaad een belevenis (als je maar niet zelf helemaal onder de tatoo's zit als je terug komt (hahaha)

    Nou ik zal je nieuwe nummer ff in mijn telefoon zetten en dan kan ik jou dus lekker veel sms- en in plaats van whats-appen.
    ik heb toch onbeperkt sms-en, dus "bring back the old school sms vibe" zou ik zeggen

    Nou succes in Whisler waar je volgens mij vanaf vandaag je introductie krijgt.
    En tot je volgende verslag!

    Liefs en knuffies Daantje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 53688

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: