Tussenstop bij Joe - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu Tussenstop bij Joe - Reisverslag uit Saint Louis, Verenigde Staten van Jiska Vrijlandt - WaarBenJij.nu

Tussenstop bij Joe

Blijf op de hoogte en volg Jiska

27 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Saint Louis

Hey allemaal,

Nu gaat mijn avontuur echt beginnen. Zit op dit moment op mijn vlucht naar Vancouver te wachten. Heb net afscheid genomen van Joe ;(. Maar ik heb drie heerlijke weken met Joe gehad. Op de dag dat ik aankwam zijn we gelijk bij ons favoriete restaurant, Red Lobster, gaan eten. Daarna zijn we richting het baseball stadium gegaan. De Cardinals speelden de eerste ronde van de playoffs en naast het stadium hebben ze dit jaar ballpark village geopend. Een enorm gebouw met in het midden een supergroot scherm waarop alle wedstrijden worden uitgezonden met daarom heen een hoop restaurants en barretjes. Ook buiten is er een mooi veldje met een scherm waarop de wedstrijden te zien zijn. Dit beviel zo goed dat we de volgende dag daar weer heen gingen voor de wedstrijd. Als ze deze wedstrijd zouden winnen zouden ze naar de halve finale gaan.

Soms hoor je weleens dat men op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip was. Voor ons gold deze dag het tegenovergestelde: eerst kwam er een desperate persoon op ons af die tickets had voor de volgende ronde die hij aan ons wilde verkopen voor $25 (de tickets waren $168 waard). Na de tickets lang bekeken te hebben vonden we het de gok waard om ze te kopen. Om zeker te weten dat ze echt waren wilden we bij de ticket office checken of ze echt waren maar we kregen te horen: "daar kom je pas achter zodra je naar binnen wil gaan". Vervolgens kwam er een vrouw naar ons toe die vroeg of wij al tickets voor deze wedstrijd hadden. Zij gingen weg omdat ze te veel gedronken hadden. Dus toen konden we ruim de helft van de wedstrijd in het stadium kijken en we hadden ook nog vet goede zitplaatsen. Het leuke was dat de Cardinals deze wedstrijd wonnen en de tickets voor de volgende wedstrijd ook nog een echt waren :D. We hebben dus twee geweldige playoff wedstrijden gezien voor $25 en beide wedstrijden wonnen ze ook nog. Helaas wonnen ze daarna niet meer dus hebben ze de World Series (finale) niet gehaald.

Verder zijn we naar Oktoberfest geweest met een oud collega van ons en zijn we naar Fright Fest in Six Flags geweest en ook nog naar een American Football game (mijn eerste ooit). De rest van de tijd hebben we lekker rustig aan gedaan; veel films gekeken, een paar keer heerlijk uiteten geweest en verder heerlijk van het weer genoten.

Nu ga ik eerst naar Vancouver (waar het heerlijk Nederlands regenachtig weer is), maar waar ik wel al wat toekomstige collega's ga ontmoeten en op vrijdag vertrek ik naar Whistler (waar het al goed aan het sneeuwen is), ben erg benieuwd!

  • 27 Oktober 2014 - 22:57

    Mamsiepamsie:

    En nu dus op naar het sneeuwavontuur.
    Wat een heerlijke tijd heb je met Joe gehad. En wat een mazzel was dat van die tickets.
    Maar nu moet je dus weer afscheid van hem nemen en verder trekken. Gelukkig zitten jullie dan nog steeds in dezelfde tijdzone en kunnen jullie weer skypen en appen. En alle nieuwe indrukken die je op zult gaan doen zullen het gemis vast wel verzachten.
    Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen en avonturen en ik hoop jij ook
    Heel veel kusjes,
    Ma

  • 28 Oktober 2014 - 07:06

    Timo:

    Jixzzy wat vet!!! Ik hou altijd echt van dit soort dingen:D

  • 28 Oktober 2014 - 21:36

    Daantje:

    Hoi Jis,

    Goed te horen dat jij & Joe een paar heerlijke weken samen hebben gehad!
    Geweldig zeg voor zo goedkoop een paar tickets scoren en dan ook nog een mooi uitzicht hebben,leuke herinnering meteen!
    En nu is dus ( bijna) het echte avontuur voor jou aangebroken: Je bent nu inmiddels al in Canada.
    Effe afkicken van het mooie weer,en voor je het weet sta je dus midden in de sneeuw :-)
    Ik ben al nieuwsgierig naar de eerste sneeuwfoto's van jou!
    Voor nu zeg ik:
    Succes met de introductie & ik hoop dat je een chill appartement hebt en leuke,gezellige lieve roommates!
    En last but not least: Geniet!!!!! & heeeeeel veel plezier
    Tot horens
    Dikke knuf & Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jiska

Hey lieve familie, vrienden, collega's & andere geïntereseerden, Lees hier alles over de avonturen die ik voor langere tijd in het buitenland beleef ;) Liefs Jis

Actief sinds 17 Jan. 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 53684

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 16 Mei 2015

Ontdekkingsreis Canada

13 Augustus 2010 - 11 September 2011

Stage lopen & afstuderen in St. Louis

23 Januari 2010 - 11 April 2010

My first life experience

Landen bezocht: